Krajowy Nadzór Finansowy postanowił przyjrzeć się likwidacji szkód komunikacyjnych. Jak większości wiadomo jest to dość znaczący „punkt zapalny” w relacji ubezpieczyciel- klient. Zatem wszystkie zmiany na korzyść ubezpieczonego, są zmianami na lepsze oraz pozwolą zwiększyć zaufanie do towarzystw ubezpieczeniowych.
Wytyczne, które zostały przedstawione przez KNF to przede wszystkim: wprowadzenie efektywnego systemu kontroli wewnętrznej dot. likwidacji szkód komunikacyjnych w zakładach ubezpieczeń; zastosowanie systemu wynagrodzeń dla likwidatorów za najlepszy przebieg procedur postępowania likwidacyjnego. KNF stawia na terminowość oraz respektowanie pełnego odszkodowania. Nakłada także nacisk na bezpośredni kontakt z poszkodowanym. Obecnie opiera on się w wielu przypadkach jedynie na kontakcie telefonicznym przez infolinię, co wedle KNF stanowi solidną przeszkodę w przejrzystym i wiarygodnym postępowaniu likwidacyjnym.
Wyżej wymienione i dodatkowe wytyczne stanowią podstawę do zaproponowania nowych rozwiązań ubezpieczycielom. Za cel postawiono sobie uporządkowanie tej sfery i polepszenie jakości świadczonych usług przez towarzystwa ubezpieczeniowe.
Obecnie poziom dostosowania wytycznych wśród zakładów ubezpieczeń jest różny. Natomiast, aby dokonać dobrego wyboru warto zasięgnąć opinii naszych konsultantów.
Zapraszamy do kontaktu na szybkiepolisy.pl!