Skorzystaj z naszej pomocy

Reklamacja w biurze podróży

Szukasz taniego OC?

Sprawdź najniższą cenę!

  • Porównaj cenę swojego OC i nie przepłacaj!
  • Najniższe ceny na rynku!
  • Pełne wsparcie konsultantów!
Oblicz składkę

Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych z roku 1997 organizator wycieczki jest odpowiedzialny za nienależyte wywiązanie się z umowy. Jeśli nie istnieją żadne przesłanki, aby wyłączyć odpowiedzialność biura, a my jesteśmy niezadowoleni z jego usług mamy prawo do złożenia reklamacji. Jeśli zaistniały sytuacje, które nie są zgodne z tymi w umowie należy opisać różnice między tym co oferowało biuro, a tym co zastaliśmy na miejscu. Jeśli więc zauważmy takie nieprawidłowości jak:

  1. Różnica w położeniu obiektów , szczególnie jeśli chodzi i położenie plaży;
  2. Różnica w wyposażeniu pokoi (co innego widać w folderze, co innego zastaliśmy na miejscu: brak balkonu, widok na przykładowe podwórko zamiast na morze, brak sprzętu sportowego, który widoczny był na fotografii itp.);
  3. Brak osobnej łazienki;
  4. Zanieczyszczona plaża, która należy do obiektu;
  5. Brudna stołówka, restauracja;
  6. Niemiła obsługa. itp.

Przesłanek do złożenia reklamacji jest oczywiście o wiele więcej (ile wyjazdów tyle sytuacji), ale warto wiedzieć o tym jakie prawa nam przysługują. Na stronnie Europejskiego Centrum Konsumenckiego można pobrać gotowe do wypełnienia druki: zarówno w języku polskim jak i angielskim. (www.konsument.gov.pl). Koniecznie należy wycenić wartość swoich roszczeń i dokładnie opisać sytuację (najlepiej zrobić porównanie). Do skargi dodajemy fotografie, (mogą być też nagrane filmiki). Jeśli pismo składamy na miejscu w hotelu, należy dostarczyć je do rezydenta z żądaniem potwierdzenia odbioru. Jeśli zaś sporządzamy pismo po powrocie, należy pamiętać o tym, że mamy 30 dni na jego wysłanie.

Każde biuro ma obowiązek ustosunkowania się do naszego pisma. Uwaga! Jeśli nie dostaniemy odpowiedzi – nasze roszczenia zostały uzasadnione!

 

Źródło: www.gazetalubuska.pl

Skomentuj

Jak ubezpieczyć samochód zabytkowy - wszystkie dokumenty, które musisz mieć!

Przeczytaj więcej

Ubezpieczenie quada Czytaj więcej
Karta pojazdu – co powinieneś... Czytaj więcej
Wyższe mandaty – nawet do... Czytaj więcej
Ubezpieczenie turystyczne Czytaj więcej
Co musisz wiedzieć o samochodzie... Czytaj więcej
Gdzie najlepiej ubezpieczyć auto? Czytaj więcej
Płatne drogi w Polsce –... Czytaj więcej
Ubezpieczenie turystyczne: Co... Czytaj więcej
Ekonomiczna jazda zimą Czytaj więcej
Jak nie przepłacać za ubezpieczenie? Czytaj więcej