Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych z roku 1997 organizator wycieczki jest odpowiedzialny za nienależyte wywiązanie się z umowy. Jeśli nie istnieją żadne przesłanki, aby wyłączyć odpowiedzialność biura, a my jesteśmy niezadowoleni z jego usług mamy prawo do złożenia reklamacji. Jeśli zaistniały sytuacje, które nie są zgodne z tymi w umowie należy opisać różnice między tym co oferowało biuro, a tym co zastaliśmy na miejscu. Jeśli więc zauważmy takie nieprawidłowości jak:
Przesłanek do złożenia reklamacji jest oczywiście o wiele więcej (ile wyjazdów tyle sytuacji), ale warto wiedzieć o tym jakie prawa nam przysługują. Na stronnie Europejskiego Centrum Konsumenckiego można pobrać gotowe do wypełnienia druki: zarówno w języku polskim jak i angielskim. (www.konsument.gov.pl). Koniecznie należy wycenić wartość swoich roszczeń i dokładnie opisać sytuację (najlepiej zrobić porównanie). Do skargi dodajemy fotografie, (mogą być też nagrane filmiki). Jeśli pismo składamy na miejscu w hotelu, należy dostarczyć je do rezydenta z żądaniem potwierdzenia odbioru. Jeśli zaś sporządzamy pismo po powrocie, należy pamiętać o tym, że mamy 30 dni na jego wysłanie.
Każde biuro ma obowiązek ustosunkowania się do naszego pisma. Uwaga! Jeśli nie dostaniemy odpowiedzi – nasze roszczenia zostały uzasadnione!
Źródło: www.gazetalubuska.pl