System, który zamontowany jest w wybranych modelach samochodów Volvo, polega na samoczynnym wezwaniu pomocy drogowej i pogotowia w razie wypadku.
Posiadacze tego modelu Volvo skorzystają z usług firmy Mondial Assistance. W autach znajduje się przycisk SOS, który po naciśnięciu bezpośrednio łączy z operatorem Mondial Assistance. Jeśli podczas kolizji lub wypadku uruchomią się poduszki, powiadomienie do operatora zostaje wysłane automatycznie, dzięki czemu auto zostanie natychmiast zlokalizowane, co ułatwi dojazd Pogotowiu, Policji czy Straży Pożarnej.
Ponadto operator, któremu uda uzyskać się połączenie z kierowcą, będzie z nim rozmawiał do momentu przyjechania Policji lub Pogotowia. Jeśli okaże się, że auto zostało skradzione, system pozwala na jego lokalizację. Urządzenie GPS 3 G pozwala prześledzić trasę skradzionego samochodu.
Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance mówi: Szeroki zakres zastosowania systemu Volvo On Call, szczególnie automatyczne powiadamianie centrum operacyjnego w sytuacjach krytycznych, daje ogromne możliwości skuteczniejszego wsparcia posiadaczy auta wyposażonego w to rozwiązanie. Cieszy nas, że producenci samochodów przy wdrażaniu rozwiązań ułatwiających życie kierowców, równie dużo uwagi poświęcają kwestiom bezpieczeństwa.
System z powodzeniem działa w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, w krajach Beneluxu, Niemczech, czy w Szwecji – w której system zapoczątkowano. System posiada możliwości sterowania autem w oparciu o aplikację na smartfona, która umożliwia np.: sprawdzenie poziomu paliwa, czy lokalizację auta na mapie.
Zapytaj agenta o tę usługę!