Coraz częściej ubezpieczamy się nie wychodząc z domu. W ubiegłym roku Polacy kupili przez Internet i telefon ponad piec milionów ubezpieczeń, wydając na nie około 1 mld złotych.
Najczęściej poprzez telefon i Internet wykupujemy ubezpieczenia komunikacyjne, które w porównaniu do roku 2013 są znacznie tańsze.
Przykładowo: w ubezpieczeniach autocasco składka spadła do 18 proc. Paweł Zylm, przewodniczący ds. Ubezpieczeń Direct PIU przyznaje, cyt.: „ W przypadku autocasco spadek składki może wynikać z obniżek cen, ale nie tylko. Może to być też skutek zawężania przez klientów zakresu ochrony, częstszego stosowania udziału własnego, czy też po prostu spadku wartości ubezpieczanego pojazdu”.
W ubiegłym roku zanotowano 24 procentowy wzrost sprzedaży polis, przy jednoczesnym spadku składki do około 46 proc. Rynek direct to kanał sprzedaży polis za pomocą telefonu i Internetu, który zadebiutował w Polsce w 2003 r. Sektor ten notował szczególnie dynamiczny wzrost od 2006 r., aby już w 2012 r. przekroczyć po raz pierwszy 5 mln sprzedanych polis.
Z pewnością kwestia ceny odgrywa tutaj wiodącą rolę, ale także trzeba pamiętać, że jakość obsługi online również wzrasta. Wielu ubezpieczających bierze pod uwagę wygodę z jaką wiąże się zakup polisy przez Internet lub telefon.